miercuri, 17 august 2016

O poveste pe scurt: cea a dlui Gabriel Oprea în raport de dl. Marian Oancea şi ce mă punea acesta să scriu...




Povestea cu dl. Gabriel Oprea a început cam aşa: după ce participasem şi eu alături de domn primar Marian Oancea la mai multe hramuri care s-au lăsat cu mese festive ale Mănăstirii Snagov, unde relaţiile dintre cei doi, inclusiv din bani publici păreau a fi dintre cele mai bune, o dată, dl. primar m-a chemat la el în birou şi mi-a arătat nişte facturi cu Dolce Vita. Erau din mandatul dlui Apsotol Muşat. Şi eu îmi amintesc că l-am întrebat mirată: "să scriu de rău de Gabriel Oprea?", la care răspunsul a fost unul scurt, dar tranşant: "eu aş prefera să nu scrii de rău de nimeni, numai că uite-te şi tu cât de mult au furat"! N-am scris nimic atunci pentru că... în prostia mea, mă gândeam să nu-i fac un rău tot dlui primar Marian Oancea, nu de alta, dar dacă Apostol Muşat era acuzat de ce-a organizat mese festive din banii Primăriei la Dolce Vita, atunci dl. Marian Oancea, prin similaritate, ce-ar fi avut? A, el voia să dau doar în fostul primar şi să trec cu vederea ceva practic de domeniul evidenţei: că el a continuat tradiţia cu mesele de la Dolce Vita, atâta tot, de fapt... Mai târziu, m-a pus să-l spionez pe dl. Gabriel Oprea prin Primărie şi pe la procese înregistrându-l! Îmi spunea adesea că este... citez: "prost şi că oricum nu-şi dă el seama, important este să descopăr eu cât a furat"! Pentru ca mai târziu, adică în vara anului 2014, să mă îndeletnicesc cu... niscaiva idei juridice cum poate face să rezilieze contractul de asociere în participaţiune de la Dolce Vita. Recunosc că am fost fair-play şi cu dl. Marian Oancea atunci, dar şi cu dl. Gabriel Oprea, pentru că, dacă nu l-am înregistrat şi nu m-am ocupat de circul acela cu susţinerea unui proces în instanţă, care incontestabil a venit mai târziu, în schimb am făcut "opinia legală" a dlui avocat Dragoş Nicolae referitoare la Dolce Vita, din punct de vedere juridic praf, arătând că mi se pare inadmisibil ca un avocat să invoce termenul de 6 luni de decădere pe Legea Contenciosului Administrativ, pretinzând că nulitatea absolută ar avea cumva... termene de decădere. Dl. Marian Oancea a renunţat după acest episod la contractul cu casa de avocatură "Ovidiu Petrescu", dând vina pe dl. Ştefan Rohnean cum că el i-ar fi recomandat-o, urmând să... aducă un alt avocat care să se ocupe de deschiderea unei acţiuni pentru Primărie în instanţă de constatare a nulităţii absolute a contractului de asociere în participaţiune de la Dolce Vita. Nu ştiu ce naiba a mai făcut ulterior, pentru că eu, scârbită, aşa cum se cunoaşte, din Primărie am plecat! Au rămas în schimb uneltele de lucru, adică facturile şi contractele, şi materialele de lucru juridic referitoare la Dolce Vita! Trebuie să recunosc că nu mi-am bătut capul prea tare cu ele, din simplu motiv că nu aveam niciun chef să mă ocup să fac ceva juridic defavorabil dlui Gabriel Oprea la modul real.


Sigur, eu am înţeles acum că Dolce Vita se află lângă Hanul Vlăsiei şi discutăm despre concurenţa economică între... un hotel aflat în deplină legalitate şi un restaurant aflat în asociere în participaţiune fără să plătească chirie la Primărie în mod ilegal, dar concurenţa asta poate şi ar trebui să se manifeste un pic altfel, adică prin... oferte mai speciale, prin reclamă mai multă etc în vederea atragerii de clienţi, nu în circul ăsta politic pe care dl. Gabriel Oprea îl face în primul rând, iar în al doilea rând, nu acceptând orice, inclusiv pe dl. primar...! Că toată lumea mi-a spus că e revoltată: nu sunt bani de reparaţii în şcoli, nu sunt bani de nu ştiu ce la Primărie, dar cum dracului să fie, pentru mese festive la Dolce Vita atunci bani? Păi, uite că pentru Dolce Vita sunt bani!


Am auzit că dl. Gabriel Oprea se tot uită la facturile astea pe care le-am postat pe Facebook şi nu-i vine să creadă. Nici că le am, nici că dl. primar mi le-a dat! Îl asigur eu pe cuvântul meu de onoare că de la dl. Marian Oancea le am! Nu de alta, dar ar trebui să se întrebe şi el logic de unde din altă parte le-aş putea avea şi cine ar fi putut avea acces la ele să mi le dea, practic!


Referitor la documentele postate avem două probleme, AMBELE DE MAXIM INTERES PUBLIC:

- Pentru tot ceea ce aţi văzut acuma acolo postat dl. Gabriel Oprea este în momentul de faţă cercetat penal, aşa cum v-am arătat, într-un dosar trimis în judecată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Buftea în calitate de inculpat, fiind acuzat de infracţiunea de delapidare, deci el răspunde pentru ceea ce a făcut, să nu credeţi că trebuie să ne revoltăm, au venit, au văzut procurorii, asta este... Problema gravă este că el în continuare comite infracţiuni, inclusiv de acelaşi tip, adică de delapidare, ceea ce este extrem de grav!


- Statutul Dolce Vita, din punctul meu juridic de vedere, comunicat la vremea respectivă şi dlui Marian Oancea, ilegal, contractul acela de asociere în participaţiune, fără plată a chiriei către Primărie, şi cu autorizaţie de construcţie zero nefiind deloc în regulă nici măcar din punct de vedere penal. Cu siguranţă voi reveni cu amănunte şi vă voi explica mai pe larg, însoţit de documente, despre ce anume este vorvba aici de fapt, din ambele puncte de vedere.


Sigur, am fost întrebată ce anume am de împărţit cu dl. Gabriel Oprea. Nimic, absolut nimic, în principiu, dar dacă dvs. vi se pare corect ca dl. Gabriel Oprea să se extindă acum de la simpla delapidare la trafic de influenţă cu dl. primar şi să înstrăineze stadionul de la Ghermăneşti, eu nu mai am ce comenta. Acesta a fost momentul în care am început să văd şi eu ce anume am cu dl. Gabriel Oprea de fapt, că dacă am tăcut până acum în legătură cu toate manevrele alea şi cu delapidarea, şi cu contractul acela de asociere în participaţiune ilegal, sigur că m-a luat lumea de proastă şi de neştiutoare. Nu e chiar aşa, se poate demonstra...! Voi lua şi celelalte facturi, am mai găsit vreo 30 de documente de scanat, voi face un album mare şi după aceea vă voi explica pe larg care este cu exactitate problema din punct de vedere infracţional. A, apropo, felicitări dlor Alexandru Cotelnic, Ionuţ Rotaru şi Dima Niţă, domnii procurori de la Buftea care chiar şi-au dat străduinţa să scoată la lumină nişte infracţiuni groase în acel dosar!


Mirela Predan 

Va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu